Ezért van szüksége a márkádnak saját merch termékekre

Egyre több magyar cég igyekszik tudatosan építeni a márkáját, amivel a cél, hogy stabil alapokra helyezze és kiemelje a zajból a vállalkozását. Van azonban egy keveset használt, de annál hatékonyabb márkaépítő eszköz, amiről még kevesen tudnak és még ennél is kevesebben használják ki a benne rejlő lehetőségeket.

Egyre több magyar cég igyekszik tudatosan építeni a márkáját, amivel a cél, hogy stabil alapokra helyezze és kiemelje a zajból a vállalkozását.

Van azonban egy keveset használt, de annál hatékonyabb márkaépítő eszköz, amiről még kevesen tudnak és még ennél is kevesebben használják ki a benne rejlő lehetőségeket.

Ez pedig nem más, mint a merchandise, vagyis merch termékek.

Ebben a cikkben megnézzük, mit jelent a merchandise termék, miért elkerülhetetlen a márkaépítéshez és milyen kiaknázatlan potenciál rejtőzik ebben a céged számára.

Mi az a merch termék?

A merch (vagy merchandise) olyan termékeket jelent, amelyek egy márka, zenekar, tartalomgyártó, vállalkozás, szervezet vagy esemény nevéhez, logójához, témájához kapcsolódnak. Ezeket a rajongói termékeket elsősorban azért készítik, hogy a közösség, vásárlók vagy rajongók kifejezhessék támogatásukat és elköteleződésüket. Tipikus merch termék lehet egy egyedi grafikával ellátott póló, sapka, bögre, kulcstartó vagy poszter, de szinte bármilyen nyomtatható ajándéktárgy ide tartozhat.

A merch célja egyszerre a közösségépítés és a márkaismertség növelése. A termékekkel az adott közösség tagjai üzenhetnek a világnak vagy kifejezhetik kötődésüket egy témához, ügyhöz.

Ezek csak logózott termékek?

Egy tudatosan felépített márkának a merchandise termékei is többről szólnak, mint egyszerű, logóval ellátott pólók, bögrék vagy vászontáskák. Egy hatékony, kulcsszerepet játszó merchandise termék tudatosan meg van tervezve, hiszen üzenetet közvetít a világnak az adott márkáról. 

Egyedi termékekkel formálhatjuk a márka megítélését, erősíthetjük a partneri kapcsolatokat, közösséget építhetünk és olyan vállalati kultúrát hozhatunk létre, amit a dolgozók is büszkén képviselnek.

Nem csak az értékesítés a cél. Üzeneteket, érzéseket és márkaértékeket kell közvetítsen a partnerek, dolgozók, vásárlók és a világ felé. Célja, hogy a közösség kapcsolódni tudjon ezekhez az üzenetekhez.

Miért van szüksége a márkádnak saját merch termékekre?

Négy kulcsfontosságú előnye van, amiért megéri beépíteni a merchandise termékeket a marketingstratégiába. 

1. Erősíti a márkát és az identitást. 

A márkád több, mint egy logó. Egy élmény, egy érzés. A merch termékek kézzel fogható formában képviselik az értékeidet, stílusodat és üzenetedet. Egy megfelelően megtervezett darab nem csak a márkádat népszerűsíti – egy életérzést közvetít, amit az emberek szívesen viselnek. Minél többet látják és használják ezeket a tárgyakat, annál mélyebben rögzül a márkád identitása a fejekben.

2. Extra reklámfelület

A merchandise termék egy örökzöld hirdetés. Aki a termékeidet használja, észrevétlenül is reklámoz téged.

Ha egy tárgy hónapokig vagy akár évekig használatban marad, az elképesztően hatékony módja a márkaépítésnek.

3. Építi a vállalati kultúrát

Nem csak az ügyfeleknek szól, hanem a csapatodnak is sokat adhat. A merchandise termékeket viselve a munaktársaid is márkanagykövetekké válhatnak, akik büszkék az értékeitekre. Ezzel növelheted az összetartozás érzését és az elköteleződést.

4. Erősíti a kapcsolatot a közösséggel.

Az üzletben az emberi kapcsolatok kulcsfontosságúak, ezért egy jól eltalált merchandise hatást kelt a vásárlóidban, ügyfeleidben is. A ruházatoddal is üzeneteket közvetítesz, akár szeretnéd, akár nem. Minden darab azt üzeni: „Pont olyan kiszolgálásban részesülsz, mint amilyen a megjelenésünk.” Ezért sem veheted félvállról.

Melyik termékek működnek a legjobban 2025-ben?

A legfontosabb szempont, hogy olyan terméket válassz, amit a célcsoportod szívesen viselne. A cél, hogy ne porosodjon a szekrény mélyén, hanem használatba kerüljön és büszkén viseljék azt.

A termékek meghatározásánál a minőség legyen az elsődleges szempont, hiszen ez a vállalkozásodat képviseli: ha silány anyagból készült pólókat használsz és lekopik pár mosás után a nyomat, az mit árul el a márkádról?

Népszerű termékötletek a vállalkozásod számára. 

Merchandise ruházat és kiegészítők:

Ruházat: A legtöbben pólón vagy pulóveren viselik a kedvenc márkájuk üzeneteit. De bizonyos témáknál népszerű például a kötény vagy a baba body is.

Táskák: Hétköznapi kiegészítőként vagy bevásárláshoz szintén hasznos egy vászontáska vagy hátizsák.

Kiegészítők: Bögrék, baseball sapkák, egérpad, kulacs – mindennapi használatra vagy ajándékba is tökéletes.

Nem tudjuk eléggé hangsúlyozni: Bármelyiket is választjuk, mindig győzödjünk meg arról, hogy kifogástalan a minősége, és te is szívesen használnád vagy hordanád. Egy olcsó, silány termékkel könnyen alááshatod az eddig felépített márkádat.

Milyen grafika kerüljön a merch termékre?

Ha merchandise termékekre gondolunk, sokaknak egy logózott póló ugrik be. Ilyen terméket viszont ma már bárki, sőt a konkurenciád is könnyen elkészíthet. Rengetegen foglalkoznak egyedi ajándéktárgyak gyártásával, így a logós terméket gyártása nem kihívás. Ráadásul a figyelmet sem kelti fel és nem hagy nyomot másokban. 

Valószínűleg te is azt szeretnéd elérni, hogy aki látja, azt mondja erre:

“Wow! Ha a ruházatra ekkora figyelmet fordítanak, akkor itt én is ilyen kitűnő kiszolgálást kapok”.

A merch termékeiddel is kommunikálsz a külvilág felé, akár szeretnéd, akár nem. Ezért nem mindegy, mi és hogyan jelenik meg rajta. 

Merch termékek gyártása: kire bízzam a gyártást?

Érdemes megbízható szolgáltatóval együttműködni, aki nem csak gyárt, de veled együtt gondolkozik. Aki a mennyiség helyett a minőségre fókuszál és garanciát is vállal a munkájáért. Aki méltón tudja képviselni a márkádat.

De hogyan találom meg a megfelelő partnert?

Ezekre figyelj, amikor merchandise gyártót keresel:

Felméri, hogy mik a valódi igényeid. Hajlandó megismerni a márkád, célcsoportod. Majd ezek alapján képes megtervezni a merch kollekciódat. 

Teszteld a termékeket! Milyen termékekkel, alapanyagokkal dolgozik? Az ár az elsődleges szempont számára, vagy inkább tartós anyagokat választ?

Te ismered legjobban a márkád, közönséged, a partnered pedig segít ebből kihozni a legtöbbet. 

Indíts kreatív shopot és szerezd meg első vásárlóidat egy hónapon belül
Töltsd le az ingyenes, lépésről-lépésre útmutatót és vágj bele!
Küldés folyamatban…